Et lite stykke Norge


Jeg har vært eier av et lite stykke Norge i mange år. Her har jeg tilbragt mye tid som barn. Mine besteforeldre drev et lite småbruk på Hadeland. Et stille sted på landet, med poteter, grønnsaker, dyrefor, litt skog. Til å begynne med hadde de både griser, kyr, hunder og katter, - og mange sauer.... Og alle hadde de navn: Dokka, Bella, Mia osv... Ikke rart jeg var utrolig lei meg den dagen slakteren kom for å avlutte sauedriften for farmor og farfar. Nå er jeg selv blitt voksen og har måttet ta den vanskelige beslutningen om at en epoke er over. Vi har ikke hverken tid eller penger til å drifte og vedlikeholde. Det er tid for å la andre overta. Håper det er noen som ønsker og vil ha glede av å være der, -og kanskje få like mange gode opplevelser som meg?
Barndommen der jeg gikk og lokket på sauene. Plukket jordbær og tredde de på strå. Plukket villblomster til midtsommernatten og la de under puta, slik at jeg kunne drømme om prinsen. Hoppe i høyet på låven etter å ha strevet med å bære det inn. Så kom ungdomstiden. Gutta som stod ved grinda med moped og ventet på byfrøknene som skulle sitte på ned til bygda. Kanskje ta en tur på utefest ved fjorden.... sitte ved bålet og synge og tralle ved fjorden eller ved tjernet. Gode minner som vil bæres videre i hjerte mitt. Ønsker de neste eierne lykke til på sin ferd og håper de også får mange gode opplevelser de kan minnes...

0 kommentarer: