50% på gjenbruken, i stedenfor oppgaveskriving.


Når jeg nå skulle i gang med skolearbeidet igjen etter en sommer med mye små og store fornyelser av uteplass og køyerom osv trodde jeg at fokuset skulle bli et litt annet...At jeg var klar for siste skoleåret. Jeg har hatt både skrivesperre og skrivekløe... og da trenger jeg en pause fra å skrive og lese teori. Litt lysere er tankene da på den neste oppgaven som jeg får snart. Den går på form i et annet håndverksfag enn mitt eget, - men den tar også litt plass i hodet. Mange ideer kommer stadig og jeg prøver å finne ut av hva jeg skal gjøre.
HVILKET fag skal jeg velge: frisør, tekstil, sølvsmed eller interiør? Da må jeg UT av huset!

Jeg digger å gå å kose meg på små bruktsjapper der jeg kan finne møbler jeg kan pusse opp. Ting og tang til å pynte opp med, eller annet jeg trenger eller ikke trenger, - men bare rett og slett har lyst på... :)
I kommunen her jeg bor har vi en gjenbruksbutikk som er drevet av kommunen. Her tenker de miljø og bærekraftig utvikling. Vi snakker om å ha mennesket i sentrum for driften gjennom å tilrettelegge arbeid og prøve ut arbeidsevne. De tenker bærekraft i forhold til å sette istand interiør de får inn til butikken og ved salg. Dette liker aktivitøren! Så jeg støtter selvfølgelig opp om tiltaket.

Jeg trengte ikke nye stoler, men hadde lyst på noe til hytta (eller blir det nye stoler ute?). Skikkelig funkis og 70- tallsstil til kr 250,- for to stk.
Med svart spritbeis fra Liberon til kr 140,- og voks ( fra lageret hjemme) på treverket. Etter vask av stoff i tillegg, er de blitt som nye! Jeg kjenner at dette er mer tilfredstillende og gleder meg mer enn nytt.

Med puta og et saueskinn i stolene blir det godt å sitte foran peisen en vinterkveld. (Da må jeg bare tilføye: at hytta er av enkel standard, uten strøm og vann, men med stearinlys, gasskomfyr og skikkelig utedass).

1 kommentarer:

Linetoppen. sa...

Så FINE de ble! Utrolig tøff når de ble svarte.
Ja jeg har lurt litt på det, hvorfor blir ALT annet kjekkere en oppgaveskriving for tiden! Jeg skjønner det ikke.

Hilsen Linetoppen