Kreativitet

Til alle mine medstudenter som skal på Aurora verksted. Trine Dreyer har skrevet en bok om verkstedet sammen med Håndstad og Nyttingnes. Der har hun skrevet noen ord om kreativitet.
Boka heter: " Kunst med menneske i sentrum"



Kreativitet

Å finne kimen til uttrykket
utøve egne evner
sprenge mine grenser, å skape liv

Å leve er å skape
å gjøre er en utfordring
å finne svar, finne spørsmål
undre oss sammen

Å uttrykke meg
bruke alt det beste i meg
Også slippe fram det uferdige
famlende spirende liv

Å strekke seg mot lyset med
tro på skjønnhet
Det rare, det uvanlige og ukjente
kommer nærmere når jeg åpner opp og vil

Vi skaper alt, alt blir skapt
Vi unnfanges, vokser og går over i nye former
Mysteriet i livet
Spenningen i det nye møtet

Atmosfære av lekende liv, livet som leker
Hente frem barnet i oss, øve prøve klare lage
finne forme fingre
Tålmod og mot

mot til å hente, vente, være, stille seg åpen



Så vakre ord om den prosessen jeg er i nå. Det er tid for å skape noe og finne ut av hva jeg skal gjøre, - i det faget jeg har valgt. Tegne skisser, ta bilder, finne ord for å skape meg et uttrykk....

0 kommentarer: