Med hjerte i halsen!








Da har vi nettopp levert oppgave om hms og hatt fremlegg. Det er alltid gruglede rundt fremføring. Og ikke før vi har levert er vi i gang igjen, - men dette er en oppgave jeg har gledet meg veldig til!
Nå skal jeg gjøre ting jeg har tenkt på lenge. Hvordan skal jeg tenke på et annet fag jeg ikke kan så mye om og være nytenkende? Kan det være at jeg klarer å tenke på en annen måte enn yrkesutøveren selv fordi jeg ikke vet så mye fra før? Jeg har lyst til å ta for meg frisørfaget..... Snakk om utfordring sier de selv. Jeg klarer ikke å forestille meg at jeg skal stille ut et frisørhode så jeg må tenke nytt... Jeg tenker tradisjon opp mot provokasjon. Make up har kommet mer inn som en del av faget, men hva med å tenke som en stylist? Frisyre, kropp og klær i ett uttrykk. - Og hvordan skal jeg dokumentere prosessen? Jeg har en ide og trenger å komme i kontakt med både frisør og kroppsmaler. Kanskje trekke inn både bunadtilvirker og rosemaler... Babak har vært en inspirasjonskilde jeg har blitt kjent med gjennom medstudenter. Han finner du på denne linken her
Jeg må visst til med papir og blyant så jeg får skissert tankene mine. Det er lenge siden jeg har brukt de hjelpemidlene. En skisseblokk... etter all ikt kan være lurt:)
Skal lete etter uttrykk i fagene og se muligheter til å sette sammen deler fra tradisjonelle teknikker på en ny måte. Ta ting fra hverandre og sette det sammen i en ny sammenheng.
Jeg tenker på Nemi, Emo, 80- tallets punk/rock og bunad.... Det er ikke sikkert jeg får det til, men jeg har trua:).
- Blir det postmodernisme?
- Å fortelle en historie som vi har blitt så glad i.... blir det da narrativ metode?
Jeg må jo ha med meg hjerte mitt i arbeidet, selv om det nå sitter i halsen..... - for en stund.

0 kommentarer: