Konsert på Rådhusteateret




Et celebert selskap fikk i går en unik konsert med Anne Grete Preus.
Alene på scenen med alle sine gitarer og et flygel er hun tilbake
til det enkle uttrykket jeg liker så godt.
Sarte toner til tekst av Bjørneboe og
en noe røffere og mer rocka variant av andre melodier
ble resultatet etter publikums tilbakemeldinger under konserten.
En særdeles profesjonell utøver med mange gode filosofiske betraktninger
og hennes gode kontakt med publikum
resulterte i at jeg hadde en meget god kveld =)

I 2004 kom hun ut med "Når dagen roper"
og en av sangene her heter Gjenkjent.
Anne Grete forteller at hun ble spurt om det var en protestsang mot Idol.
- Kanskje var det andre ting i verden som var viktigere
når man først skulle skrive en sang? sier hun så.
Hvis jeg husker rett handler denne sangen om
samfunnet og menneskenes behov for å rekke alt på kortest mulig tid.
Men hva er det vi trenger, - å bli sett?
Er det derfor vi higer etter et øyeblikk av berømmelse?

... Å se meg vet jeg tar en stund
gjenkjent kan en bli på et sekund...

Refleksjoner etter å ha vært ute i pedagogisk praksis.
Hva er det elevene trenger?
Å bli sett!
Hvordan kan jeg bli den som ser deg, for den du er og hva du er god på...

1 kommentarer:

Linetoppen. sa...

DU ER SÅ GOD !!!
Kan tenke meg at du har hatt en fin kveld!
Gd tanker om ped praksis, ikke bare å bli sett , men tatt på alvor i forhold til interesser. Ha trua!!! som Ella sier. Ha trua på dem, dette klarer de, og fokusere på det de er gode på?
Da er det bare skrivingen igjen...på oppgave 12.

Hilsen Linetoppen