Kvinnovasjonskonferanse i Halden, - en god dag!

Jeg har vært på inspirasjonsdag i Brygga Kulturhus i dag:) 
Mange arbeidsomme gründere som har fått til mye. Framsnakker og medieviter Trine Grung
fortalte om mulighetene i sosiale nettverk og delte sine erfaringer fra sitt mediesirkus. En del var kjent stoff, og den informasjonen legger seg på allerede opparbeidet kunnskap:) Jeg hører jeg fortsatt har MYE å lære! Det er bare å begynne... Det var morsomt å se den kjente Jær damen i aksjon. En inspirerende dame og en bra start på dagen! Hun kom med mange gode innspill og er helt klart god på det hun gjør. Liker godt at hun er så levende og uredd, i hvertfall tilsynelatende. Beundringsverdig. Flott med mennesker som TØRR!   
Silje Vallestad er Bipper gründer, - og kunne vise til at en forretningside handler mest om personlig engasjement og ikke så mye om ide eller nødvendigvis egen kompetanse. En dame med stort pågangsmot og som ikke er redd for å banke på ukjente dører. Hun så tidlig at hun trengte investorer og en egen mentor for å gjennomføre sin ide. Hun beviste for meg at jeg ikke skal være redd for mangelen på egen kompetanse, men at jeg må klare å skape gode relasjoner med mennesker som kan andre ting enn meg og våge å satse på det jeg tror på.
  
Etter en dag med mye IKT var det uendelig godt å få adm. dir i microsoft Norge på scenen:) Jeg kjenner at jeg liker å underholdes, men hennes enkle formidling ved å bruke dialogen som metode ble godt mottatt av meg. Hun snakket om hvor viktig det er for oss kvinner å gå utenfor vår egen komfortsone. Lyder det kjent? Vi må tørre! 
For å bli gode ledere må vi først vite hva det vil si å være en god ansatt, fordi en god ansatt er morgendagens leder. For å komme videre må vi takke JA til tilbudene vi blir budt, selv om det betyr at vi må gå utenfor denne KOMFORTSONEN vår! Vi må være et lærende menneske og engasjerte i det samfunnet vi lever i. Det er som musikk i mine ører:) 
Det er alltid viktig med et godt team. Jeg kjenner at jeg repeterer  mine oppgaver fra studiet:) Vi må gjøre hverandre GODE. 


Hege Skryseth sier at når hun ser etter  ledere handler det om de 3 Eer:


EIERSKAP - ENTUSIASME - ENGASJEMENT


I dag har jeg møtt andre likesinnede og veldig hyggelige mennesker. Noen av dem er heller ikke så langt unna. Hva annet har jeg fått med meg i løpet av dagen? En liste med deltagere, en del steder jeg kan henvende meg hvis jeg har spørsmål, vekstprogram og mentorprogram, en del fjes som navn kan hektes til, og ikke minst at Forskningsparken i Østfold har helse og omsorg som satsningsområde. Er det fint for meg? Kanskje...

4 kommentarer:

FIOLINESBLOG sa...

Så flott,Britt:) ventet på ditt blogginnlegg i ettermiddag!
Ja,det var vel godt å få ut egne ord etter så mye innput gjennom en hel dag. Så spennende tider du går i møte,møte med deg selv og egne utfordringer også:) Du er så flink og så TÅLMODIG, du vet det kommer til deg når du venter litt....så plutselig banker det på døra!
fioline er med og klemmer en flinkgrynder<3 Lykke til.

Bien sa...

Ja, det er bra med refleksjoner over endt dag. Det synker liksom litt mer inn etterhvert som tiden går:)

Hanne Nordli sa...

Tusen takk for flott innlegg! Kvinnovasjon skal inspirere og motivere gründerne i dere, og det er flott at konferansen i går bidro til det. Til info: Det er Borg Innovasjon i Østfold som satser på Helse og omsorg! Og om det er interessant for deg er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss. Vi er alltid på utkikk etter gode ideer og bra folk! =) Med vennlig hilsen Hanne Nordli

Bien sa...

Tusen takk Hanne for oppklaring fra deg:) Det er jo fint å få riktig informasjon. Er i fase 1 og tar nok kontakt når jeg får litt mer kjøtt på bena. Takk for din kommentar.