Midt i forretningsplaner og andre arbeider...





...vil gjerne de på jobben min i Kulturhuset at jeg skal jobbe litt mer,
- og det sier jeg selvsagt JA til.
Jeg liker så godt å være der!
Så da blir det et behov for meg å være litt mere effektiv,
men det har jeg jo godt av å øve meg på:)


Dagen i dag har gått med til å se på markedsplaner. Hvem er mine potensielle kunder, finnes det flere kundgrupper? Hva vil de ha og hva er viktig for dem? Teorien er jo grei, men hva vil det konkret si for meg og mitt produkt?
Jeg skal i gang med å lage en spørreundersøkelse, men hva skal jeg spørre om?
Hvilken informasjon trenger jeg? hjelp, hjelp!!
Jeg vet at jeg har ulike salgskanaler, men trenger først å finne gode leverandører, og hvem skal jeg samarbeide med om produksjonen? Jeg MÅ ta flere telefoner, blant annet til ulike vekstbedrifter... Hvilke tekstiler skal ytterlaget være produsert av? Hva er mest bærekraftig og miljøvennlig? Skal det være kortreist... produsert naturvennlig? Jeg har lyst til å få til at produktet skal ha digitale fotavtrykk, men hva betyr det, hva må jeg gjøre for å få det til? 


Hva med denne hemmelige mentoren som er på alle digitale mediene? Kanskje jeg må se om han har lagt ut flere foredrag om egen bedrift på nettet...hm hm og når tankene så er satt i sving trenger jeg å få det ut i handling.... foreløpig blir det på egen symaskin... og eget arbeidsbord.... alene eller sammen med gode venner:)


I det siste har det vært både toving, applikering på klær, gjenbruk av gamle gensere til julepynt, nye klær av gamle... og hekling selvfølgelig:) Her er et lite utsnitt... Hva kan det hende det blir av restene etter den smale selskapskjolen. Til nå har den blitt krage, knapper og kanter på tyllkapper.... ytterskjørtet har fått rynkebånd og ulla skal få et liv som dekor på en kåpe?? smykkene jeg hekler er ikke feridg men et stykke på veien før det kommer på mer blomster, blader, perler og bånd:-)




















2 kommentarer:

Anonym sa...

Il semble que vous soyez un expert dans ce domaine, vos remarques sont tres interessantes, merci.

- Daniel

Bien sa...

Thank you for your comment:) I won´t say I´m an expert, but I do know some things about these subjects.