Trøstetanker i en nybegynners tilværelse

I dag har jeg tenkt mange tanker.
Det skal mye hjernevridning, nysgjerrighet, kreativitet, pågangsmot...osv osv 
til når jeg nå jobber med forretningsplanen. 
Det å ha mange tanker i hodet på en gang er en ting, 
men å få det ned i strukturert form på papiret
- ja, se det er noe ganske annet:)

Jeg trøster meg et sitat av Henrik Ibsen der han sier:

"Du kjenner ei den kapital som bor i kvinnens tanker og i kvinnens ord "





Sammen med disse ordene vil jeg vise et gammelt håndverk.
Jeg er usikker på hvilken teknikk som ble brukt dessverre.
Vet noen det så gi meg gjerne et lite ord i kommentarfeltet.
Det kom flyvende med svigermor,
som fortalte at opprinnelsen var i Danmark på slutten 
1800 eller begynnelsen av 1900 via Paris og hjem til Norge.
Dessverre hørte jeg ikke det før etter 
at jeg hadde gitt arbeidet en ny farge.

Men jeg er overbevist om at det er bedre som 
nyfarget smykke hos meg 
enn liggende gjemt i et skap;)





2 kommentarer:

Thea sa...

Hvert menneske er et under, uansett alder og tid.
Med medfødte evner og anlegg, et helt spesielt individ.

Dette gir livet mening hvert eneste øyeblikk. Til sammen blir vi et bilde - et slags kunstnerisk mosaikk.

Britt, du er en sterk bidragsyter til disse vakre ordene........ Jeg følger deg spent :-)

Bien sa...

Takk for vakre ord. Det setter jeg pris på.
Tusen takk for din kommentar:)