Tekstur..



er viktig for følesansen.


I følge Jean Ayres, ergoterapeuten som har utarbeidet sanseintegrasjonsteorien, er det gjennom sanseapparatet vi opplever omverdenen. Bruken av sansestimulering gjøres for å hjelpe personer med nedsatt funksjonsevne å tolke sanseinntrykk. Med denne teorien som grunnlag, og min erfaring innen aktivitørfaget jobber jeg nå med å videreutvikle produkter. 


Endelig har stoff og stil kommet nærmere der jeg bor! De hadde åpning 3. februar, og jeg har allerede vært der å handlet til mine produkter:-) På bildet over ser dere resultatet. Med god hjelp fra en kjole- og draktsyer har vi kommet frem til stoffer med ulik tekstur og struktur. Jeg har laget skisser og utarbeidet en plan på hvordan produktet skal se ut. Hva jeg må ha med og tenke på før jeg setter i gang.


Jeg har vært på møte med et undervsiningssykehjem og fått klarsignal på at de er interressert i å prøve ut:-) Det er bare å sette i gang å sy så maskinen blir varm... Nå MÅ det jobbes for å det klart..  Spennende tider fremover:-D 

2 kommentarer:

FIOLINESBLOG sa...

tekstur og struktur er greia vettu:)
gleder meg til å se resultatet.......og å føle, oppleve og sanse det!
fiolineklem

Bien sa...

Skal se du blir helt avslappet:-D